Als ik mezelf terug flits naar 2008. Ik ben dan 43 jaar, knetter overprikkeld, keihard aan het studeren. Een afgescheurde achillespees, lage rugklachten. Gewoon keihard doorgaan op wilskracht.
Zelfs na de diagnose, full blown in de overgang, kickte het niet in dat al die klachten verbinding hadden met veranderende hormonen. Met mijn brein dat daarin de sleutelrol speelde, al wist ik dat toen niet.
Ik geloof oprecht dat als je me toen verteld had dat het mooiste in mijn leven nog moest komen, ik je had aangekeken of je niet goed bij je hoofd was. Met mijn Rotterdamse vibe had ik waarschijnlijk gezegd: ‘Oh ja joh?’ Met een non-verbale uitdrukking die boekdelen sprak.
Slaaptekort, energie verlies, een brein wat niet meewerkt. Dat brein van jou zit in de noodscenario’s. Gaat NIET opslaan dat ‘het mooiste nog moet komen’. Gaat over de floss van ‘glorieus door de overgang gaan’
Volop in de weerstand ga je. En terecht! Want je moet mij niet geloven op mijn blauwe ogen. Ik geloof heilig in het ‘zelf blijven nadenken’. Altijd.
Tijd om je weerstand te onderzoeken. Je bent in het NU in een gigantische transformatie periode van jouw leven bezig. Jij zit middenin de film van alles wat je meemaakt. Jouw brein als Queen in de lead, overleven.
Laten we jouw punt voor het gemak A noemen. B is het mooiste wat nog moet komen. Jouw transformatie is eenvoudig de weg van A naar B. Wat je daar in de weg zit?
TIJD! We hebben geen geduld en willen NU al ons droomleven, geen klachten en ga zo maar door. Mijn klanten weten wat ik dan zeg. ‘Tijd bestaat alleen op aarde’. Het universum kent geen tijd, het ziet alleen de reis van A naar B.
In mijn 1:1 trajecten is dit een kantelpunt. Jouw brein weet niet wat het nog niet weet. Omdat je zo in de film zit die overgang heet, ben je niet bewust van wat je echt wilt. Laat staan dat je ruimte voelt om daarover na te denken.
Wat als deze hele overgang, nu net de uitnodiging is om daar wél aan te werken? Niet eindeloos in de healing loop, maar opruimen wat je niet meer dient? Wat een mega handrem is op alles wat je wel wilt?
Laat dat nou mijn werk zijn, om die mega handrem bij jou te vinden én je te helpen om die op te ruimen. Transformeren naar wat je wel wilt! En daaraan gelijk te koppelen WIE JE WILT ZIJN, NU AL?
Dat is waar mijn grote waarde zit. Niet omdat ik je fix, maar omdat ik je help bij jouw transformatie. Zodat je sneller van A naar B gaat.
Als je denkt, hier moet ik meer over weten? Dan zou ik een mail sturen, zodat ik met je mee kan denken of ik je daarbij kan helpen.
Wens je een wondervol mooie week toe, warme groet,
Monique🤍🌟